طراحی سیستم خنک کننده ادیب طرح آرین

طراحی سیستم خنک کننده کوره‌های عملیات حرارتی کارگاه اسکلت فلزی
این خبر را سعید صفایانی رئیس واحد طراحی و مهندسی معکوس فولاد مبارکه داد و با بیان این مطلب که این تجهیز به عنوان سیستم خنک سازی آب ورودی به کوره‌های عملیات حرارتی کارگاه اسکلت فلزی مورد استفاده قرار گرفته شده و امکان کارکرد کوره‌ها عملاً وابسته به این سیستم می‌باشد، در این رابطه گفت: طی درخواست تعمیرگاه مرکزی مبنی بر نیاز به ساخت یا خرید سیستم خنک‌کننده کوره‌های عملیات حرارتی، به علت پوسیدگی و غیر قابل تعمیر بودن سیستم خنک کننده قبلی، تیم کارشناسی مهندسی معکوس تشکیل گردید، فلذا پیرو حضور این تیم در محل سایت، امکان دسترسی و بازدید از داخل تجهیز غیرممکن تشخیص داده شد از این ‌رو با تشکیل یک تیم کاری و بر اساس ابعاد خارجی تجهیز و عملکرد آن، سیستم مجدداً طراحی و نقشه‌های آن جهت اخذ مجوزهای لازم ساخت و نصب در اختیار تعمیرگاه مرکزی قرار گرفت.

لینک خبر اصلی

صرفه‌جویی ارزی ۱۲۰ هزار دلاری در فولاد مبارکه
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه با تایید این خبر در خصوص عملکرد این تجهیز در خط نورد گرم سبا گفت: این تجهیز وظیفه انتقال گشتاور از گیربکس قفسه ۵ و ۶ را به غلتک‌های کاری به عهده دارد و جزو قطعات راهبردی نورد محسوب می‌گردد که ساخت آن در انحصار چند شرکت از جمله شرکت MAINA ایتالیا می باشد .

محمد رجایی انحصاری بودن و قیمت گران را از عمده دلایل و انگیزه‌های اصلی بومی سازی این اسپیندل از سال ۱۳۸۹ بیان کرد و گفت: اولین قدم در این راه تشکیل تیم فنی (تعمیرات ناحیه سبا، دفتر فنی تغمیرات سبا و تعمیرگاه مرکزی) بود. بعد از آن شرکت مهندسی ادیب طرح آرین از طرف مهندسی معکوس مامور تهیه دفترچه فنی شد. این کار بحمدا… با سعی و تلاش فراوان و با همکاری تعمیرگاه مرکزی انجام و نهایتا شرکت نصران صنعت با نظارت تیم فنی فولاد مبارکه کار ساخت این تجهیز را شروع کرد و سرانجام در خط تولید مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون بدون هیچ مشکل خاصی در سه نوبت کاری در حال کار است.

لینک خبر اصلی

دستیابی به دانش فنی ساخت سگمنت های ماشین ریخته گری فولادسازی در گروه فولادمبارکه

مدیر خرید ماشین آلات و تجهیزات و قطعات یدکی شرکت فولاد هرمزگان در این باره گفت: ساخت مجموعه کامل یکی از سگمنتهای ریخته گری که به لحاظ تعداد زیاد قطعات مونتاژ شده از تجهیزات پیچیده و مهم در ماشین ریخته گری است، برای اولین بار در فولاد هرمزگان با موفقیت انجام شد.

داود فروتن با تأکید بر این مطلب که طی دو سال گذشته تعداد زیادی از قطعات و تجهیزات مهم در فولاد هرمزگان بومی سازی شده است و علاوه بر کسب دانش فنی ،صرفه جویی های اقتصادی قابل ملاحظه برای شرکت به ارمغان آورده است تصریح کرد : این اقدامات همسو با استراتژی های کلی سازمان مبتنی بر حمایت و توانمندسازی هرچه بیشتر سازندگان خلاق کشور و به ویژه سازندگان بومی و مقیم در منطقه هرمزگان صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: مهندسی معکوس و تهیه دفترچه های فنی این تجهیز توسط شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه و شرکت ادیب طرح انجام شد. که شامل ۲۲ مجموعه از جمله: تاپ فریم، باتم فریم، رول های اسمبلی، سیستم هیدرولیک، سیستم گریسکاری، سیستم خنک کاری بدنه و غلطکها، سیستم پاشش آب و بیش از ۵۰۰ قطعه قابل ساخت (با تکرار) و حدود ۲۰۰ قطعه کاتالوگی می باشد.

لینک خبر اصلی

بدنه کوره قوس الکتریکی فولادسازی پیوسته سبا

دنیای اقتصاد: بدنه کوره قوس الکتریکی فولاد سازی سبا، که از قطعات استراتژیک این واحد می باشد با کیفیت بالاتر و ۵۰ درصد صرفه جویی اقتصادی نسبت به خرید خارجی، با همکاری کارشناسان فولاد مبارکه و سازندگان داخلی کشور بومی سازی شد
ایمان مکوندی کارشناس قطعات یدکی ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با تأیید این خبر گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور در راستای عمل به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی،کار و سرمایه ی ایرانی، با توجه به تنوع تجهیزات، ماشین آلات و قطعات یدکی و مواد مورد نیاز خطوط تولید خود، این سیاست را سرلوحه کار خود قرار داده و بار دیگر توانست با تکیه بر دانش و تجارب خود و استفاده از توانمندیهای سازندگان داخلی و با بومی سازی بدنه (شِل) کوره قوس ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا ،برگ زرین دیگری به کارنامه افتخارات خود در صنعت فولاد کشور بیفزاید.

لینک خبر اصلی

برای اولین بار در کشور؛ بومی سازی قالب دوخت خط ورق رنگی در شرکت فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه با همکاری شرکتهای سازنده‌ی داخلی موفق شد، ساخت قالب دوخت خط ورق رنگی را با موفقیت به انجام رساند و از خروج بیش از ۵۰ هزار یورو ارز از کشور ممانعت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، سید علیرضا رضیان، تکنسین قطعات یدکی خطوط گالوانیزه و ورق رنگی با بیان اینکه قطعه‌ مورد نظر وظیفه دوخت و اتصال انتهای کلاف داخل خط به ابتدای کلاف ورودی به خط را بر عهده دارد و متشکل از قطعات پیچیده و گلوگاهی خط رنگی می‌باشد، اظهار کرد: سفارش خرید خارج این قطعه در اواخر سال ۱۳۸۹ در سیستم ثبت گردید و از آن تاریخ واحد خرید اقدامات لازم را در خصوص خرید قالب مذکور از سازنده اصلی به عمل آورد ولی به دلیل مشکلات موجود و عدم پاسخ دهی صحیح و منطقی از سوی شرکت سازنده، تصمیم بر آن شد که اقدامات لازم در جهت بومی سازی نیز به صورت هم‌زمان و موازی به عمل آید .

لینک خبر اصلی

 در سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه عنوان شد

رئیس واحد طراحی و مهندسی معکوس فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: کلیه مراحل طراحی و مهندسی این سیستم در فولاد مبارکه و توسط واحد طراحی و مهندسی معکوس و با همکاری واحد تعمیرگاه مرکزی به‌ منظور ایجاد شرایط لازم جهت دسترسی به تجهیز انجام گرفت.
سعید صفایانی درخاتمه از همکاری واحدهای اسکلت فلزی، تعمیرگاه مرکزی، واحد نت ماشین‌آلات تعمیرگاه مرکزی و کلیه کارشناسان و کارکنان واحد طراحی و مهندسی معکوس و شرکت ادیب طرح آرین قدردانی و تشکر نمود.
همه استانهای کشور به نوعی از فولاد مبارکه بهره‌مند می شوند
دکتر بهرام سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان و رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن حضور در برنامه تلویزیونی زنده‌رود به سئوالات مطرح شده از سوی مردم و این برنامه تلویزیونی پاسخ گفت.
وی در خصوص تاریخچه فولاد مبارکه گفت: ساخت فولاد مبارکه از اوایل دهه ۶۰ یعنی همزمان بااولین سالهای آغاز جنگ تحمیلی شروع شد و در نهایت از اوایل دهه ۷۰ نیز برخی خطوط راه‌اندازی شد و بطور کلی در سال ۷۲ کلیه خطوط به بهره‌برداری رسید.

لینک خبر اصلی

بومی‌سازی قالب دوخت خط ورق رنگی در فولاد مبارکه

وی اظهار داشت: ساخت این قطعه در ابتدا با تهیه‌ی نقشه‌های ساخت آن در طی چندین مرحله توسط واحد‌های مهندسی معکوس و بومی‌سازی و شرکت ادیب طرح آرین با نزدیک به ۱۰۰۰ نفر ساعت کار آغاز شد در ادامه با پیگیریهای قسمت خرید قطعات یدکی ساخت داخل و همکاری واحد ورق رنگی و دفتر فنی تعمیرات نورد سرد در جهت شناسائی و ارزیابی شرکتهای سازنده معتبر داخلی، سفارش ساخت به شرکت فنی مهندسی آکس تکنیک ارسال گردید پس از آن شرکت مذکور با صرف بیش از ۱۲ هزار نفر ساعت کار، موفق به ساخت و حتی بهبود در طراحی و عملکرد بعضی از قطعات قالب و تست اولیه آن شد.

وی با تایید این مطلب که پس از کنترلهای نهائی قالب توسط واحد کنترل کیفی قطعات یدکی، قطعه در خط ورق رنگی نصب گردید و عملکرد آن در روند تولید تحت نظر قرار گرفت، خاطر نشان کرد: با رضایت بخش بودن تست عملکرد قطعه مورد نظر، ضمن برطرف شدن نگرانی‌ها از کمبود قطعه و توقف خط تولید، از خروج ارز از کشور در هر مرحله سفارش جلوگیری و با رسیدن به امکان ساخت در داخل کشور با هزینه‌ای کمتر از یک سوم هزینه سفارش خارج، نه تنها گام دیگری در جهت بومی سازی قطعات و قطع وابستگی برداشته شد بلکه هزینه‌ها نیز به مقدار قابل توجهی کاهش یافت.

لینک خبر اصلی